.

Kom precis hem från jazzbrunch på Mejeriet. Har varit där några gånger tidigare och det har varit kul och bra och sådär, men dagens konsert var faktiskt något av det bästa mina öron fått äran att ta del av.
Shai Maestro trio stod alltså för musiken och jag förväntade mig väl inget mindre än 10/10 i betyg pga fantastisk debutskiva och fantastiska musiker, så jag kan väl mest säga att det levde upp till mina skyhöga förväntningar och att jag därför är mkt mkt nöjd.
Lyssna på hela skivan här
t ex denna låt
eller denna
 
Tog två jättefula bilder. Fotande ligger inte överst på min prioriteringslista vid dessa tillfällen.
Överst: Brunch, fast jag missade att ta bild på efterätten. Den va go.
Underst: Shai spelar extranummer i spöklikt ljus.
 
 
Läste föresten ut Glaskupan av Sylvia Plath i torsdags. Tänkte att jag var redo för det, i höstas kände jag mig lite instabil på grund av mkt att göra i skolan etc och orkade inte riktigt med deppig bok även om den redan då började tränga in sig på min top 3 bästa böcker jag läst. Hur som helst, jag var ensam hemma i torsdags och blev klar med boken ca 24:00 och hade VERKLIGEN behövt någon att prata med i det läget, kunde ej somna förrän halv fyra. Ska skriva en recension när tiden tillåter. Känner STORT behov av att sammanfatta detta mästerverk.
Fler bra saker: hade första jobbdagen på Dunkers kulturhus igår. Hundra poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0