cosmic girl

Detta med att tillverka rymdhatt är inget nytt då jag gör en ny varje år (på min födelsedag). Oftast är själva stommen i aluminiumfolie och sedan dekoreras hatten med diverse pynt, exempelvis vackra örhängen eller som i år, ett fräscht, vitt snöre från GANT.
I och med annalkande maskerad har jag nu en befogad anledning att bryta mot nämnd tradition och tillverka ännu en. Denna gång vill jag dock ha något lite mer arbetat och sofistikerat.
 
Detta är första utkastet till vad som kommer att bli en fantastisk rymdoutfit:
Jag känner att jag balanserar på en tunn lina gällande smakfullhet och sofistikation, helst ska en ju få känslan av att jag är en handelsresande i Universum som inhandlat denna hatt i någon lokal hattbutik på säg, Upsilon Andromedae 847234. Alltså, inga dinglande planeter, folie eller annat trams.
 
Mamma fick feeling och plockade fram familjens knappsamling;
 
 
Fortsättning följer

Kommentarer
Postat av: Gyrtef

De där knapparna skulle jag dödat för!

Svar: mycket blod har redan spillts för att få ihop till denna samling, där är ju några riktiga rariteter.
Josefin

2012-09-23 @ 11:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0