5/9

Nu lyssnar jag på snäll musik igen:)))
 
Nedan är en bild på (mig) och det mest tveksamma hattköpet i mitt liv. När vi var i Bayern (den är köpt i Bayern) kände jag mig väldigt hipp, alla går ju runt i sånna där tänker man (eller så gör de inte det). Jag borde visat en färgbild egentligen men den färgbild jag tog var alldeles för käck för mitt eget bästa. Här ser jag väl lite mer neutral ut, något jag tror är en förutsättning för att bära upp denna gröna fjäderprydda hatt. Alltså, jag tänkte ju "fin hösthatt till lång kappa och kängor" men äsch. Ungefär som när en är utomlands (varmt land) och köper färgglada strandkläder som just då känns lite roliga och exotiska. Suck. Gillar inte ens strand.
Iallafall:
kanske om jag hade haft en stor herrgård.  
Inte tillräckligt rolig för maskerad heller, som om det inte vore nog redan. Jättetrist att komma utklädd till godsägare eller kanske ornitolog. 
 
 
Uppdat. 
Kanske var lite väl hård. Det finns plats i mitt hjärta för alla hattar. 
 
 
 
Exempel på vad jag tycker är en bra hatt:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0