deceptacon

Åkte hem till föräldrahemmet för att i lugn och ro kunna skriva labbrapporter och planerade även att unna mig en mysig film som tack till mig själv för hårt arbete.
Detta gick inte alls som planerat (även om kvällen fortfarande är ung!!!!önsketänk). Det jag har gjort hittills:
Sett två matlagningsprogram
Lyssnat på rrrrriotgirls.
 
Allt började med att jag upptäckte två hål i mina tights. Fick flashbacks från åk7 och startade min "arga lista" på Spotify. Älskar arga tjejer.
Min största inspiration när jag var cirka 14 år var Courtney Love (nu kan en ju undra på vilket sätt hon inspirerade mig. Jag började varken knarka eller klä mig i babydollkläder, men jag blev väl allmänt peppad av att en tjej vågade skrika + jag började spela gitarr). Såhär i efterhand kan jag tycka att det fanns vassare tjejer, t ex  Babes in Toyland (Kat Bjelland!!), L7 etc.
Minns att jag tyckte om denna bild. Så, hur besatt var jag då? Typ: hängde på C.L-forum, msnchattade med ett annat fan från Mexico, skickade in bilder som jag hade ritat på C till olika fansites, beställde bildalbum med tidigare okända foton. Ni vet. Hela grejen.
 
Blir så nostalgisk att jag nästan börjar gråta. Då var musik något helt annat för mig än vad det är idag. Jag tror egentligen inte att jag tyckte att själva låtarna var det vackraste jag utsatt mina öron för, det var mer otjejigheten jag tilltalades av. Jag fick så mycket större självförtroende p g a att det erbjöd ett alternativ till R'n'b och sexiga tjejer och den allmäna önskan att få lite större bröst och allt annat trams som ägde rum i ens egna och alla andras tankar under högstadietiden.

.
Insåg precis att det står två gosedjur i bakgrunden på översta bilden. Känns ju väldigt o-coolt, men när jag lyssnar på kaxig musik så växer mitt självförtroende till den grad att jag blir Narcissos och helt glömmer bort min omgivning.
Den självupptagne förlorar alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0