Charles Ray


Fast, vid närmare eftertanke så undrar jag ännu mer huruvida detta är avslappnande (se föregående inlägg).
 
Kortfattad sammanfattad vad händer i övrigt:
- Den 28/11 lyssnar jag på när MSO spelar Schönberg (denna beskrivning från Wiki: "...senare blev han synonym med sina innovationer inom atonalitet...":)))). Ser verkligen fram emot detta! Har inte gått på någon klassisk konsert sedan...januari i år. Nästan varje gång känner jag att jag hade kunnat sitta i konsertsalen för evigt. Tror att detta blir mkt fint.
- Läser Glaskupan av Sylvia Plath och tycker att den är så fantastisk att jag måste göra ett avbrott mitt i. Engagerar mig alldeles för mycket i Esther = ej bra för hälsan. Vet inte när det är optimalt att läsa sorgliga böcker. Antagligen så berör de en djupare när en själv är halvdepp, men det är nog nyttigare att läsa depp när en är glad. Har inte funnit någon lösning på detta ännu.
Ska skriva utförligare om denna bok vid ett senare tillfälle. Alltså, jag är verkligen helsåld. Var inte alls beredd på detta. Glaskupan är typiskt en sån bok som står i min bokhylla för evigt oläst. Är så glad att jag börjat ta mig an ett gäng klassiker (trots att min hjärna utfärdade tråk-stel-pretentiösvarning). Catcher in the rye hoppade ju raskt upp på top 5 bästa böcker jag läst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0