cake soundz

Superflyr från studerande och andra inplanerade och nödvändiga aktiviteter med chokladganachepajbakande. Testar detta recept och hoppas på detta resultat:
Bilden är tagen från bloggen som jag länkat ovan
 
Hur som helst, när jag har som mest saker att göra smyger djupt begravda konditordrömmar fram. Bakverk är den bästa vardagslyxen i mitt liv. 
Vet inte om jag skrivit om biskvier tidigare i denna blogg? Jag brukar av tradition testa biskvierna först när jag upptäcker ett nytt konditori. Det är oftast en bra måttstock. Har provat ofantligt många, och turligt nog så ligger biskvierna från Ramklints' konditori (nära mig) med på min top 3. Allra bäst är givetvis kakorna från Centrum i Munka-Ljungby. Är ej lokalpatriotisk, de är verkligen de bästa jag tuggat med mina tänder och svalt ner i min hals. Här är en bild på denna livets gåva: 
 
direkt från Centrum och fotad på mitt finaste porslin. 
 
Detta är alltså en chokladbiskvi m chokladkräm. Är inte lika förtjust i de med ren smörkräm och ej heller släktingen Sarah Bernhard. 
Blir alldeles pirrig av detta inlägg!!
 
Uppdat. 
Pajerna är inte färdigmonterade ännu men chokladkrämen smakar alldeles ljuvligt. Blir tårögd. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0