julen 1999

1. Förra veckan julmatlagade vi för första gången i år.
Bakgrund: Gustaf ville äta Alaska Pollock. Det ville inte jag.
Kompromiss: Julfisk. 
 
På bilden står jag och ser stött ut. Bläddra neråt så får ni kanske veta vad det är jag håller i mina armar. 
 
Jag har väldigt lite erfarenhet av matbildsredigering men poängen är väl i detta fallet vad denna rätt innehöll:
Pepparkakspanerad fisk!!!!
Apelsinsås
Morot/apelsinsallad
potatis. 
 
Är mkt nöjd över denna komposition! Det luktade jul i hela lägenheten och blev dessutom väldigt gott (smaken kom dock i andra hand i detta fall, så det var ett rent lyckokast att det dessutom blev gott. Det viktiga är ju att det är kul, som en säger). 
Så, nu har jag alltså för första gången delat med mig av ett mattips. Här ska ni få ett framtidstips: 
 
G hängde på Arkad och snackade med rymdindustrin och fick med sig schyssta broschyrer hem. ESA verkar ha plats för typ alla så detta dagens tips är att söka jobb där. Det ska iallafall jag göra.
Om jag klarar biologitentan imorgon så ska jag börja planera för en framtid som säg, Astrobiolog. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0