viktiga nyheter

Yo!
Nu har jag precis skrivit tenta 2/3. Som vanligt så hinner jag aldrig äta eller dricka när jag skriver prov, så nu har jag en go kaffetermos oöppnad och redo.
 
animated gif
Såhär gött tycker jag att det är!
 
Jag tycker att det är spännande att detta att byta spår (fast jag har inte bytt förevigt!) från humanistiska ämnen gör en så mycket mer trögtänkt t ex när det kommer till att skriva helt vanliga texter. Jag har blivit SÅ kritisk, alltså, inte "är detta en snygg text" utan snarare "men kan jag verkligen bevisa det där?!" och "har jag beskrivit allt i sina exakta definitioner?!" och "har jag angett rätt enhet??".
 
Jag har inte heller hunnit engagera mig nåt vidare inom Amnesty, så för att försöka vända denna negativa trend så ska jag vara med under veckans brevskrivarmaraton. Även i år kommer vi att befinna oss i Ängelholm, men detta är ju en världsomspännande kampanj så vem som helst kan delta. ALLRA roligast är det såklart om ni skriver brev med min blick fastnaglad på ert papper.
Vill ni veta lite om fallen så rekommenderar jag Amnestys hemsida.
 
Saker jag har hunnit med är:
- Läsa 1 kap i The Hobbit
- Se zombieteater (läskig) (mitt zombieintresse fick ett rejält uppsving, jag kunde ca ingenting före denna pjäs, nu vet jag t ex att alla alltid dör i slutet. Själv satt jag ju och hoppades att zombien skulle komma ihåg vem hen var när hen fick en kram och sedan bli snäll igen).
- Lyssna på MSO när de spelade upp Schönbergs Pelléas et Mélisande
- Spela brädspel ------> Talisman. Min debut i detta spel men jag är säker på att en storartad karriär kommer att följa. Jag blev såklart trollpacka (allt annat vore otänkbart), och vann bl a fina grejer som; ett runsvärd, en vattenflaska och en rustning. Precis sånt som en önskade att en ägde i verkliga livet.
 
Kan föresten avslöja att en ny mycket stiligare blogg är på gång. Bara en sån sak va?
 
FÖRESTEN, fick en 5a på biologin. På tal om föregående inlägg. Astrobiologi here i come!!!!! (kanske!)

Kommentarer
Postat av: -

Om du gillar zombies borde du se REC-filmerna samt död snö!

Svar: Tack för tipsen! Jag vet inte om jag kan påstå att jag gillar zombies...ännu. Synnerligen otrevliga varelser.
Josefin

2012-12-06 @ 14:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0