kärleksförklaring

På lördag spelar Avishai Cohen trio på Malmöfestivalen, kul eftersom jag velat se dem i ett antal år och mindre kul eftersom deras senaste skivor inte intresserar mig nämnvärt + detta blir första gången jag ser dem live.

Något som intresserar mig är dock deras tidigare pianist Shai Maestro som fortfarande låter som de gjorde under Continuo/Gently Disturbed-perioden (dock spelar Sam Barsh på Continuo):

 

Just denne pianist spelade på Ängelholms jazzfestival i våras och detta missade jag pga körtelfeber.

Hur som helst, min poäng, lyssna på Continuo/Gently Disturbed inför lördag om ni ej redan gjort det. Gräm er sedan för att ni inte såg dem 2006.

Sök på Grooveshark så finner ni båda skivorna.


OBS. Vill (i all denna iver/utan att ha reflekterat närmare över det) påstå att denna trio förändrade mitt sätt att se på musik någon gång i åk1 på gymn.

 


Var inte sugen på att ladda upp bild förrän jag fann detta mkt behagliga foto.
En ser ju att han har något bra på gång. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0