.

Igår gick jag in på Bolia i Malmö för första gången. Känner mig obekväm på ställen där expediterna pratar med varandra om ungefär "igår sålde jag för 100tusen" och sedan tittar besviket på mig (enl. min sofistikerade känsla för menande blickar) med blicken "du hjälper inte direkt till".

Jag köpte en vas som kostat 99:- men fick den för 75:- pga att jag fann ett skönhetsfel. Tackade och hälsade att jag snart skulle vara tillbaka.

Om det mot förmodan finns fler själar därute som dragit sig för att gå in i denna butik så kan jag hälsa att det var ganska tillfredställande att spatsera runt bland möblerna.


Stilleben bestående av den omtalade vasen, en japansk kam som jag fått av Eric (som f ö kom hem från Japan i förrgår), och en frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0