den strömgenererande lådan

 

Idag tog vi oss äntligen an lådan ovan. Jag fann den på vinden för några år sedan och trodde då att det var någon slags tortyrredskap. Det som finns i kan ev används precis som ett sådant, men under dagens experiment höll vi det givetvis på en behaglig nivå.

Person nr1 sköter veven som genererar ström som sedan person nr2 får i sig genom att hålla i handtagen (se illustration i lådan).

Detta med att få ström i sig ska då kunna bota diverse åkommor samt ge allmänt ökat välbefinnande.

 

 

Vi fegade lite och hämtade en multimeter för att försäkra oss om att vi inte hade ett livsfarligt medicinskt instrument i våra händer, även om de två männen som är illustrerade i locket ser otroligt lugna och softa ut. Siffrorna sa oss inte särskilt mycket men den kändes på något sätt ändå betryggande och sedan kastade vi oss huvudstupa ut på detta okända vatten.

=

Det gjorde inte ont, men mina handleder vibererade i ungefär 5 minuter efter att jag låtit ström färdas genom min kropp. Har även fått bra självförtroende efter att ha vågat hålla i handtagen (med svettiga händer) och låta Gustaf veva i ljusets hastighet. Kommer defintivit använda mig själv som strömledare igen.

 




Trackback
RSS 2.0