Gul

Jag kan inte skala bananer längre. Det kanske inte låter som ett jätteproblem, men det är förnedrande att alltid behöva fråga om hjälp.
Jag har aldrig varit särskilt bra på just bananskalning, och aldrig lyckats öppna dom med sån snits som vissa har, men jag har i alla fall fått upp dom på ett eller annat sätt. Plötsligt en dag så gick det inte längre.
Nu har jag nog fått nån psykisk barriär i vägen, för varje gång jag plockar upp en banan ur väskan får jag en klump i magen, och mitt självförtroende sjunker till 0.
Mor har lovat att ge mig en kurs.
Lite samma princip som youghurt/mjölkpaket, som också har en tendens att bli mosiga innan man fått upp dom. Dock brukar man vara i köket under tiden och har då tillgång till kniv eller annat vasst redskap.
Jag har fått tips om att man bör slå bananen hårt mot bordet, och det ska jag absolut prova. Kvick i tankarna som jag är, undrar jag dock om det inte finns en risk att frukten blir väldigt krossad. Men vad vet jag...


Kommentarer
Postat av: Dallih

Står tankarna i att du INTE kan skala den eller öppna min vän? :O För övrigt, väldigt rörande text! :(

2009-01-29 @ 21:01:42
Postat av: Jossan

Äh, skala, öppna, kalla det vad du vill.

för övrigt, tack! Jag visste att du skulle förstå mig.

2009-01-29 @ 22:49:36
Postat av: Jessycat

Du hade väl slutat äta bananer? Dom typ förlänge väl din bw?

2009-01-30 @ 19:15:36
URL: http://cpanka.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tja, anledningen till det förblir ett mysterium. Det kan (obs, KAN) ha berott på något annat än bananerna. Egentligen tycker jag inte att det är särskilt gott nu heller, men det är billigt.

2009-01-30 @ 19:57:52
Postat av: Jossan

haha. bw har jag inte använt förut föresten. sehr gut.

2009-01-30 @ 19:58:33
Postat av: Dalli

Jag kallar det otillständigt operativt handhavande av banan (Det är en flygterm) BananaBanana! Du borde kanske börja äta andra sorters frukter? Äpple eller varför inte durian? Nej, kokosnöt! Banan är ju grymt överskattat och dessvärre jävligt torrt och äckligt ^^

2009-01-31 @ 11:47:05
Postat av: Jossan

Jag tycker att äpple är gott, men jag får alltid ilningar i tänderna numera:( apelsin är gott men jobbigare att skala. så nej, det får nog bli banan.

2009-01-31 @ 19:28:06
Postat av: Dallih

Ilningar i tänderna, ojdå. Se över din tandkräm kanske? Apelsin är rätt så jobbigt att skala. Det borde finnas skalfri apelsin :O

2009-01-31 @ 20:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0